مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی

ساخت وبلاگ

علائم هموروئید در همه مبتلایان یکسان نیست و بسته به محل ایجاد عارضه و شدت پیشرفت آن قابل تغییر است. گاهی اولین نشانه ای که افراد با آن مواجه می شوند، خونریزی از مقعد است. در چنین شرایطی، احتمال اینکه هموروئید از نوع داخلی باشد بیشتر است، چون شایع ترین نشانه هموروئید داخلی خونریزی است و سایر علائم آن در مقایسه با هموروئید خارجی خفیف تر است.

هموروئید خارجی به دلیل اینکه در پوست حساس اطراف مقعد بروز پیدا می کند، علائمی مثل خارش و سوزش، ایجاد التهاب و برآمدگی، درد در زمان نشستن و خونریزی را ایجاد می کند. منظور از خونریزی مشاهده چند قطره خون روشن روی مدفوع یا داخل توالت است، اما اگر این خونریزی شدت پیدا کرد و حتی در شرایط عادی هم دچار خونریزی شدید، احتمالا به بواسیر خونی مبتلا شده اید. 

هر دو نوع خارجی و داخلی می توانند دچار خونریزی شدید شوند اما خونریزی در بواسیر خارجی که خونی شده باشد شدیدتر است. همچنین در هموروئید خارجی همراه با خونریزی احتمال ترومبوزه شدن هم وجود دارد. به ایجاد لخته خون در برآمدگی هموروئید، ترومبوزه گفته می شود که در این حالت هم بیمار علائم شدیدتری را تجربه میکند.

علاوه بر خونریزی، خروج ترشحات مخاطی و چسبنده به همراه خون هم از دیگر علائم هموروئید خونی است. با این حال نمی توان علت تمام خونریزی های مقعدی را بواسیر دانست و باید تشخیص قطعی را به عهده پزشک بگذاریم.

درمان هموروئید خونی

همانطور که گفته شد، این بیماری جزء موارد اورژانسی بحساب می آید و برای درمان قطعی و سریع آن در مواردی که خونریزی شدید است، باید از روش های پزشکی و جراحی استفاده کرد. بهترین گزینه های درمان سریع بواسیر خونی را در زیر باهم بررسی خواهیم کرد:

 

ادامه مطلب

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : بواسیر خونی,هموروئید خونی,درمان بواسیر خونی, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 25 فروردين 1399 ساعت: 15:22

بسیاری از افراد جامعه آگاهی چندانی از بیماری های مقعدی ندارند و به همین دلیل گاهی دست به خود درمانی می زنند و بدون تجویز پزشک داروهایی مصرف می کنند که نه تنها به درمان عارضه کمک نمی کند، بلکه می تواند مراحل درمان را سخت تر کند.

1586642733 لیزر روشی نوین برای درمان هموروئید

بیماری های فیستول، شقاق، بواسیر یا هموروئید و کیست مویی از مشکلاتی هستند که در اطراف ناحیه مقعد و نشیمنگاه بروز می‌کنند و هر یک می توانند به گونه ای آزاردهنده باشند و باید در اولین فرصت درمان شوند و یکی از بهترین روش های درمان استفاده از لیزر می باشد.

فیستول به نوعی اتصال غیر عادی گفته می شود که در نوع مقعدی این اتصال میان بافت و پوست دیواره مقعد ایجاد می شود و مجرایی شکل می گیرد که محل تجمع عفونت می باشد.

شقاق در واقع همان زخمی است که در مقعد بوجود می آید و در دو نوع حاد و مزمن بروز پیدا می کند. این عارضه معمولا با درد و سوزش زیادی همراه است.

کیست مویی هم به دلیل بازگشت مو به داخل پوست در بالای خط باسن ایجاد می شود. این عارضه در اغلب مواقع دچار عفونت می شود و معمولا با بروز چند سوراخ روی پوست، این عفونت و ترشح به سطح پوست راه می یابد که باید در اولین فرصت جراحی شود تا عفونت به نواحی اطراف گسترش پیدا نکند.

اما بواسیر که با نام هموروئید هم شناخته می شود، به عنوان رایج ترین عارضه نشیمنگاهی معرفی شده که بیشتر افراد جامعه در طول زندگی خود به آن دچار می شوند. بنابراین باید بیشتر به علت بروز و روش های کنترل و درمان این عارضه بپردازیم:

بواسیر چیست و چرا ایجاد می شود؟

در بخش تحتانی روده و دستگاه گوارش (مقعد)، رگ هایی وجود دارند که وظیفه آنها خونرسانی به این بخش می باشد. زمانی که به دلیل عبور مدفوع خشک یا سایر عومل، فشار زیادی به ناحیه مقعد وارد می شود این عروق دچار آسیب دیدگی و التهاب می شوند و در نهایت بواسیر بوجود می آید. عروق ناحیه رکتوم و مقعد از حالت عادی خود خارج می شوند و در حالتی قرار می گیرند که خونرسانی به آنها به درستی انجام نمی شود.

هموروئید را می توان به دو نوع تقسیم کرد، بواسیر داخلی و بواسیر خارجی. اگر این التهاب و تورم داخل مقعد باشد، عارضه از نوع داخلی است. گاهی این عروق می توانند از مقعد بیرون بزنند که بسته به شدت بیماری در این حالت به چهار درجه مختلف تقسیم می شوند.

اما اگر رگهای اطراف دهانه مقعد دچار این کشیدگی و آسیب شوند، هموروئید خارجی است و علائم آن برای بیمار قابل لمس تر است.

تا کنون عواملی که باعث ایجاد هموروئید می شوند را اینگونه شناسایی کرده اند:

  • زور زدن زیاد هنگام دفع
  • بی تحرکی و نشستن به مدت طولانی
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • یبوست
  • اسهال
  • وزن بالا
  • بارداری یا زایمان در خانم ها

منبع: گهر

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : درمان بواسیر با لیزر,لیزر بواسیر,لیزر هموروئید,درمان هموروئید, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 25 فروردين 1399 ساعت: 15:15